13. 12. 20
posted by: Joanna Łabeńska

W ofercie reklamowej produktów, zgodnie z przyjętą terminologią wyróżniamy trzy rodzaje fotografii:

  • Zwykłe, proste zdjęcia, zazwyczaj na białym jednolitym tle – zw. packshot
  • Naturalistyczne ujęcie przedmiotu z drobną kompozycją – fotografia produktów
  • Fotografie ukazujące przedmiot często w nierzeczywisty sposób lub w otoczeniu modele/modelki –fotografia reklamowa
Read More
13. 11. 10
posted by: Joanna Łabeńska

Reklama w internecie rozwija się coraz szybciej. Tempo pojawiania się nowych możliwości zaistnienia w sieci wzrasta nieproporcjonalnie szybciej niż w przypadku tradycyjnych kanałów promocji. Wiele firm decyduje się na zaplanowanie swoich kampanii reklamowych w świecie wirtualnym a nawet ograniczenie inwestycji w reklamę w mediach klasycznych.

Na co warto zwrócić uwagę planując reklamę w sieci? Współczesne podejście do marketingu to nie tylko produkcja nowych, dostępnych towarów w dobrej cenie. Klient jest aktywnym konsumentem, a nie tylko biernym odbiorcą treści reklamowych emitowanych przez producenta czy usługodawcę. Podejmuje on świadomą decyzję o tym, jaki komunikat chce od firmy otrzymywać. Zapis do newslettera czy kliknięcie na baner reklamowy to akt wyboru.

Read More
13. 12. 12
posted by: Joanna Łabeńska

Pierwsze reklamy ustne i graficzne powstały już w czasach starożytnych. Sprzedawcy głośno zachwalali swój towar na rynkach lub umieszczali napisy informujące o nim na budynkach. Reklama od tego czasu zrobiła niesamowity postęp technologiczny, ale także stała się bardziej wyrafinowana, a wręcz przebiegła. Bo czy zawsze mamy świadomość bycia obiektem reklamy?

Read More
13. 11. 10
posted by: Joanna Łabeńska

Dokładnie taką właśnie automatyczną selekcję robi wielu użytkowników skrzynek pocztowych podczas codziennego przeglądania spływających e-maili. Założenie, że skoro potencjalny klient podał dobrowolnie swój adres, to z pewnością z zaciekawieniem czyta prenumerowany newsletter od deski do deski, jest zwodnicze.

Read More
13. 11. 10
posted by: Joanna Łabeńska

Pierwsze wrażenie oraz każde następne jest momentem, który może rzutować na cały odbiór danej marki produktu czy usługi. Idealnie byłoby wyprodukować przekaz, który przekaże to, co najistotniejsze o marce, ale także sprawi, że klient powiąże i zapisze w pamięci jakiego produktu czy usługi reklama dotyczy. Nie jest to oczywiste. Częstotliwość wchodzenia w kontakt z marką zwiększa oczywiście poziom jej „lubienia”. Co jednak w sytuacji gdy mamy napięty budżet lub mało czasu na kampanię? Albo klient styka się z reklamą bardzo krótko.

Read More

Kilka słów o artykułach

Udając się w podróż zawsze zaczynamy już od wydeptanej drogi jest nam wtedy łatwiej osiągnąć i dojść do celu. Dopiero później zaczynamy wydeptywać własne ścieżki, niekiedy szukamy skrótów. Podobnie jest i w fotografii – korzystamy ze źródeł które nam pomagają w dążeniu, szukaniu oraz osiągnięciu przez nas mistrzowskich umiejętności.

Jak ważne jest umiejętne korzystanie z opracowań naukowych mogą podkreślić wybrane przeze mnie myśli Paulo Colheo:

,,Wszystko, czego się nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy" oraz 

,,Jest tylko jeden sposób nauki. Poprzez działanie".

Między innymi dlatego chciałam się podzielić z Państwem i podpowiedzieć dzięki jakim materiałom jest wykonany fundament w moich zdjęciach czy innych pracach. Tak jak napisał Ludwik Pasteur – że ,,Wiedza nie ma właściciela". Tak więc poświęćmy trochę naszego czasu na wybraną literaturę związaną z naszą pasją a będziemy bogatsi o to co jest w nas a oceniają to inni.

Agnieszka Dworecka jest psychologiem e-biznesu. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako marketingowiec w branży rozrywkowej, reklamowej, budowlanej i świecie mody. Interesuje się nadchodzącymi trendami na rynku reklamy i relacją między marką a konsumentem. Jej zdaniem ważne jest, aby:

  • Obserwować konkurencję
  • Podążać za duchem czasu
  • Być o krok przed wszystkimi