Dzwoń: +48 697-688-228
W ofercie reklamowej produktów, zgodnie z przyjętą terminologią wyróżniamy trzy rodzaje fotografii:
Reklama w internecie rozwija się coraz szybciej. Tempo pojawiania się nowych możliwości zaistnienia w sieci wzrasta nieproporcjonalnie szybciej niż w przypadku tradycyjnych kanałów promocji. Wiele firm decyduje się na zaplanowanie swoich kampanii reklamowych w świecie wirtualnym a nawet ograniczenie inwestycji w reklamę w mediach klasycznych.
Na co warto zwrócić uwagę planując reklamę w sieci? Współczesne podejście do marketingu to nie tylko produkcja nowych, dostępnych towarów w dobrej cenie. Klient jest aktywnym konsumentem, a nie tylko biernym odbiorcą treści reklamowych emitowanych przez producenta czy usługodawcę. Podejmuje on świadomą decyzję o tym, jaki komunikat chce od firmy otrzymywać. Zapis do newslettera czy kliknięcie na baner reklamowy to akt wyboru.
Pierwsze reklamy ustne i graficzne powstały już w czasach starożytnych. Sprzedawcy głośno zachwalali swój towar na rynkach lub umieszczali napisy informujące o nim na budynkach. Reklama od tego czasu zrobiła niesamowity postęp technologiczny, ale także stała się bardziej wyrafinowana, a wręcz przebiegła. Bo czy zawsze mamy świadomość bycia obiektem reklamy?
Dokładnie taką właśnie automatyczną selekcję robi wielu użytkowników skrzynek pocztowych podczas codziennego przeglądania spływających e-maili. Założenie, że skoro potencjalny klient podał dobrowolnie swój adres, to z pewnością z zaciekawieniem czyta prenumerowany newsletter od deski do deski, jest zwodnicze.
Pierwsze wrażenie oraz każde następne jest momentem, który może rzutować na cały odbiór danej marki produktu czy usługi. Idealnie byłoby wyprodukować przekaz, który przekaże to, co najistotniejsze o marce, ale także sprawi, że klient powiąże i zapisze w pamięci jakiego produktu czy usługi reklama dotyczy. Nie jest to oczywiste. Częstotliwość wchodzenia w kontakt z marką zwiększa oczywiście poziom jej „lubienia”. Co jednak w sytuacji gdy mamy napięty budżet lub mało czasu na kampanię? Albo klient styka się z reklamą bardzo krótko.
Udając się w podróż zawsze zaczynamy już od wydeptanej drogi jest nam wtedy łatwiej osiągnąć i dojść do celu. Dopiero później zaczynamy wydeptywać własne ścieżki, niekiedy szukamy skrótów. Podobnie jest i w fotografii – korzystamy ze źródeł które nam pomagają w dążeniu, szukaniu oraz osiągnięciu przez nas mistrzowskich umiejętności.
Jak ważne jest umiejętne korzystanie z opracowań naukowych mogą podkreślić wybrane przeze mnie myśli Paulo Colheo:
,,Wszystko, czego się nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy" oraz
,,Jest tylko jeden sposób nauki. Poprzez działanie".
Między innymi dlatego chciałam się podzielić z Państwem i podpowiedzieć dzięki jakim materiałom jest wykonany fundament w moich zdjęciach czy innych pracach. Tak jak napisał Ludwik Pasteur – że ,,Wiedza nie ma właściciela". Tak więc poświęćmy trochę naszego czasu na wybraną literaturę związaną z naszą pasją a będziemy bogatsi o to co jest w nas a oceniają to inni.
Agnieszka Dworecka jest psychologiem e-biznesu. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako marketingowiec w branży rozrywkowej, reklamowej, budowlanej i świecie mody. Interesuje się nadchodzącymi trendami na rynku reklamy i relacją między marką a konsumentem. Jej zdaniem ważne jest, aby: