Pasjonuj albo zgiń

13. 11. 10
posted by: Joanna Łabeńska

Najlepiej zapamiętywane są reklamy, które powodują zaangażowanie emocjonalne, bez względu czy wywołują emocje pozytywne, czy negatywne. Rzadko zdarza się, że ludzie reagują na coś zupełnie emocji, które pojawiają się jako efekt obserwacji lub przypominania sobie pewnych sytuacji. Pojawienie się emocji sugeruje klientowi, że dany przekaz jest bardziej istotny od innych. Ponieważ emocje towarzyszą także wyborom konsumenckim, niezwykle ważne w większości reklam prowadzących do sprzedaży jest to, aby klient stykający się z marką odebrał pozytywny przekaz i dostał zaproszenie do interakcji z brandem. Tak naprawdę badania wykazały, że konsumenci nie doświadczają całej gamy uczuć podczas kontaktu z reklamą. Tylko niektóre można wzbudzić a w dodatku w niewielkiej intensywności. Mimo to gra jest warta świeczki, ponieważ 2/3 pozytywnych opinii konsumentów na temat marki ma podłoże emocjonalne! Im lepsze będą doświadczenia klienta, tym większa szansa na zakup i jego powtórzenie. Człowiek, który z natury dąży do radości, szczęścia i poczucia bezpieczeństwa, będzie korzystał z okazji, by te emocje przeżywać. Jeśli przekaz reklamowy wywołuje takie uczucia, tworzy się pozytywne nastawienie do prezentowanego brandu. Można byłoby pozornie sądzić, że lepiej unikać negatywnych emocji w reklamie, jednak umiejętne ich użycie może przynieść oczekiwane efekty, jeśli wzbudzają umiarkowany poziom lęku.

Emocje bezpośrednio wpływają z kolei na ocenę doświadczenia z marką jako bardziej lub mniej satysfakcjonującego a tym samym na lojalność klienta wobec marki i polecanie jej innym. To emocje są podstawa wyrażania sądów i podejmowania decyzji zakupowych. Znajomość zasad rządzących tą sferą zachowań konsumenckich jest pożyteczna w utrzymaniu przewagi nad konkurencją na rynku.

Sukces na rynku odnosi marka, która wzbudza wystarczająco silne wrażenie zmysłowe, aby zaintrygować klienta. Współcześni konsumenci pragną pobudzających zmysły wrażeń sensorycznych. Jednak wyidealizowane przekazy reklamowe tracą obecnie na wiarygodności i skuteczności swojego oddziaływania. Ludzie coraz sprawniej wyczuwają sztuczność i nieszczerość. Autentyzm to wartość, która charakteryzuje przekaz reklamowy świadomych marek, ponieważ zwiększa ich moc przyciągania do siebie klientów. Chodzi o to, aby opowiedzieć klientom prawdziwą, wyjątkową historię marki, która wzbudzi w nich emocje i pozwoli utożsamić się z marką. Przeciętność w reklamie to największy błąd firm.

Omijanie szerokim łukiem banków zdjęć na rzecz dobrej jakości fotografii produktowej stworzonej przez profesjonalistę zbuduje niemożliwą do podrobienia kreację wizerunkową Twojego produktu lub usługi. Katalog produktów, zdjęcie w sklepie internetowym i na stronie firmowej lub folder reklamowy poruszające zmysły i budzące zainteresowanie są kluczem do wyobraźni i emocji konsumentów.

Jak sądzisz, co czuje klient widząc obecną reklamę Twojego produktu?

Joanna Łabeńska

 

Tagi: fotografia produktowa, fotografia reklamowa, packshot, zdjęcia produktu, reklama

Kilka słów o artykułach

Udając się w podróż zawsze zaczynamy już od wydeptanej drogi jest nam wtedy łatwiej osiągnąć i dojść do celu. Dopiero później zaczynamy wydeptywać własne ścieżki, niekiedy szukamy skrótów. Podobnie jest i w fotografii – korzystamy ze źródeł które nam pomagają w dążeniu, szukaniu oraz osiągnięciu przez nas mistrzowskich umiejętności.

Jak ważne jest umiejętne korzystanie z opracowań naukowych mogą podkreślić wybrane przeze mnie myśli Paulo Colheo:

,,Wszystko, czego się nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy" oraz 

,,Jest tylko jeden sposób nauki. Poprzez działanie".

Między innymi dlatego chciałam się podzielić z Państwem i podpowiedzieć dzięki jakim materiałom jest wykonany fundament w moich zdjęciach czy innych pracach. Tak jak napisał Ludwik Pasteur – że ,,Wiedza nie ma właściciela". Tak więc poświęćmy trochę naszego czasu na wybraną literaturę związaną z naszą pasją a będziemy bogatsi o to co jest w nas a oceniają to inni.

Agnieszka Dworecka jest psychologiem e-biznesu. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako marketingowiec w branży rozrywkowej, reklamowej, budowlanej i świecie mody. Interesuje się nadchodzącymi trendami na rynku reklamy i relacją między marką a konsumentem. Jej zdaniem ważne jest, aby:

  • Obserwować konkurencję
  • Podążać za duchem czasu
  • Być o krok przed wszystkimi