Znaczenie Fotografii

13. 12. 20
posted by: Joanna Łabeńska

Packshot- Uchwycenie przedmiotu ukazujące wszystkie jego szczegóły. Najistotniejsza jest technika i profesjonalny sprzęt fotograficzny, aby odpowiednio realistycznie, przykładając dużą uwagę do ostrości, zaprezentować każdy detal produktu. Pomija się aspekt artystyczny oraz kompozycję zdjęcia. Tego typu fotografie wykorzystywane są przez sklepy internetowe. Są niskobudżetowe w produkcji.

 

Fotografia produktowa – daje nieco swobody i pozwala ukazać na fotografii nasz osobisty stosunek do przedmiotu, wpłynąć na emocje klienta, przedstawić daną rzecz „apetycznie” i zachęcająco do kupna. Aby dobrze wykonać takie zdjęcie należy posiadać sporą umiejętność techniczną w operowaniu sprzętem, a nade wszystkim oświetleniem – tu kluczowe jest oświetlenie. Odpowiedni jego dobór, ustawienie i natężenie sprawi jak dany przedmiot się zaprezentuje. Dodatkowo potrzebny jest „smak estetyki” fotografa.  Tego typu zdjęcia świetnie nadają się do katalogów reklamowych. Należą do średnio-budżetowych zdjęć.

 

Fotografia reklamowa – daje dużo swobody do własnej wizji przedstawienia produktu. Trudności w takim rodzaju fotografii nie dotyczą tylko aspektów technicznych, ale również wizualizacji, charakteryzacji, scenerii, często doboru odpowiednich modeli/modelek. Takie zdjęcia wykorzystuje się do gazet, magazynów, bilbordów. Należą do wysokobudżetowych zdjęć.

 

Złej jakości zdjęcie wstawione do katalogu, folderu czy na stronę internetową rzutuje na postrzeganie firmy na rynku. Posądzenie o brak profesjonalizmu i dbałości o poziom usług czy jakość produktu wymaga potem od firmy większych nakładów finansowych i wysiłku, aby przyciągnąć zniechęconych klientów.

Czy warto zatem ryzykować? Bardziej efektywnie jest od początku budować starannie wykreowany wizerunek! Profesjonalna fotografia produktowa sprawia, że marka jest postrzegana jako bardziej atrakcyjna a firma staje się rozpoznawalna.

Profesjonalna fotografia produktowa uczyni twój produkt bardziej atrakcyjnym a Ciebie rozpoznawalnym!

Joanna Łabeńska

 

Tagi: fotografia produktowa, fotografia reklamowa, packshot, zdjęcia produktu, reklama

 

Kilka słów o artykułach

Udając się w podróż zawsze zaczynamy już od wydeptanej drogi jest nam wtedy łatwiej osiągnąć i dojść do celu. Dopiero później zaczynamy wydeptywać własne ścieżki, niekiedy szukamy skrótów. Podobnie jest i w fotografii – korzystamy ze źródeł które nam pomagają w dążeniu, szukaniu oraz osiągnięciu przez nas mistrzowskich umiejętności.

Jak ważne jest umiejętne korzystanie z opracowań naukowych mogą podkreślić wybrane przeze mnie myśli Paulo Colheo:

,,Wszystko, czego się nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy" oraz 

,,Jest tylko jeden sposób nauki. Poprzez działanie".

Między innymi dlatego chciałam się podzielić z Państwem i podpowiedzieć dzięki jakim materiałom jest wykonany fundament w moich zdjęciach czy innych pracach. Tak jak napisał Ludwik Pasteur – że ,,Wiedza nie ma właściciela". Tak więc poświęćmy trochę naszego czasu na wybraną literaturę związaną z naszą pasją a będziemy bogatsi o to co jest w nas a oceniają to inni.

Agnieszka Dworecka jest psychologiem e-biznesu. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako marketingowiec w branży rozrywkowej, reklamowej, budowlanej i świecie mody. Interesuje się nadchodzącymi trendami na rynku reklamy i relacją między marką a konsumentem. Jej zdaniem ważne jest, aby:

  • Obserwować konkurencję
  • Podążać za duchem czasu
  • Być o krok przed wszystkimi