Wyróżnij się w Internecie

13. 11. 10
posted by: Joanna Łabeńska

Dobrze skonstruowana kampania w internecie trafia do wybranej grupy docelowej i towarzyszy potencjalnemu klientowi przy procesie zakupu, zapewniając zwrot tej inwestycji. Planowanie kampanii wizerunkowej, której celem jest budowanie świadomości marki lub wprowadzenie nowego produktu, warto rozpocząć od ustalenia jakimi materiałami reklamowymi już dysponujemy na starcie. Czy posiadamy stronę internetową zbudowaną według aktualnych trendów. A może mamy już wideo lub dobrą dokumentację zdjęciową produktu. Przygotowanie tego typu zaplecza we własnym zakresie znacznie obniża koszt całkowity kampanii. Twarzą marki nie musi być od razu Joanna Krupa, aby przyciągnąć spojrzenia konsumentów. Dobra kreacja pozwoli odbiorcy skupić się na reklamie i wyróżnić promowany produkt czy usługę spośród oferty konkurencji. Siła przebicia w internecie zależy od kreatywności i pobudzenia emocji. Współczesny klient jest tak zalewany natłokiem reklam, że niezwykle trudno jest przyciągnąć jego uwagę. Zjawisko otrzymało nawet swoją nazwę: ślepota reklamowa (banner blindness). Internauci podświadomie ignorują wzrokiem te części serwisów i stron WWW, które przypominają reklamy. W efekcie przekaz reklamowy nie spełnia swojej roli.

Trudniej jest jednakże zignorować zaskakującą, autorską kompozycję niż zdjęcie stokowe. Ciekawe zdjęcie podane jest w odpowiedniej szacie graficznej, do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców, ma szansę wywołać pożądany rezultat.

Chcesz zostać zapamiętany? Zaplanuj to.

Joanna Łabeńska

 

Tagi: fotografia produktowa, fotografia reklamowa, packshot, zdjęcia produktu, zdjęcia stokowe, kampania w internecie, reklama w internecie, planowanie kampanii wizerunkowej

Kilka słów o artykułach

Udając się w podróż zawsze zaczynamy już od wydeptanej drogi jest nam wtedy łatwiej osiągnąć i dojść do celu. Dopiero później zaczynamy wydeptywać własne ścieżki, niekiedy szukamy skrótów. Podobnie jest i w fotografii – korzystamy ze źródeł które nam pomagają w dążeniu, szukaniu oraz osiągnięciu przez nas mistrzowskich umiejętności.

Jak ważne jest umiejętne korzystanie z opracowań naukowych mogą podkreślić wybrane przeze mnie myśli Paulo Colheo:

,,Wszystko, czego się nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy" oraz 

,,Jest tylko jeden sposób nauki. Poprzez działanie".

Między innymi dlatego chciałam się podzielić z Państwem i podpowiedzieć dzięki jakim materiałom jest wykonany fundament w moich zdjęciach czy innych pracach. Tak jak napisał Ludwik Pasteur – że ,,Wiedza nie ma właściciela". Tak więc poświęćmy trochę naszego czasu na wybraną literaturę związaną z naszą pasją a będziemy bogatsi o to co jest w nas a oceniają to inni.

Agnieszka Dworecka jest psychologiem e-biznesu. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako marketingowiec w branży rozrywkowej, reklamowej, budowlanej i świecie mody. Interesuje się nadchodzącymi trendami na rynku reklamy i relacją między marką a konsumentem. Jej zdaniem ważne jest, aby:

  • Obserwować konkurencję
  • Podążać za duchem czasu
  • Być o krok przed wszystkimi